Een tekstschrijver mag zichzelf ABSOLUUT geen copywriter noemen, vinden sommige marketing(kan)goeroes. Nou, ik vind van wel. Wat zijn de verschillen eigenlijk? En wat ben ik dan? Ik zocht het voor je uit.
First things first: wat doet een tekstschrijver?
Een tekstschrijver schrijft kneitergoede, begrijpelijke teksten die lekker lopen. Blogs, artikelen, webteksten, nieuwsbrieven, klantverhalen die je raken; alles om jouw verhaal helder op papier te krijgen. Lekker leesbare content, in de basis zijn het geen verkoopverhalen.
En wat doet een copywriter dan?
Copywriters zijn de meesters in verleiden en overtuigen. Ze schrijven teksten die jouw klanten níet kunnen weerstaan: salespagina’s, slogans, advertenties, mailfunnels. De teksten van een copywriter draaien om een slimme strategie en psychologie.
Copywriter vs. tekstschrijver: wat ben ik?
Nou, gebaseerd op de bovenstaande informatie ben ik allebei. Ik schrijf namelijk niet alleen vermakelijke webteksten, maar ook gewoon vlijmscherpe die zorgen voor meer klanten. Net zoals dat ik leuke nieuwsbrieven schrijf die zorgen voor meer conversie. Het één sluit het ander namelijk niet uit. Sterker nog: ik vind het juist een vanzelfsprekende combinatie.
Of je nu zoekt naar een tekstschrijver of een copywriter: I’m your Mandy! Want ik heb geen standaard kaartenbak met taakomschrijvingen. Ik kijk gewoon naar wat jij nodig hebt, hoe dat ook heet. Dus heb je zin in teksten die écht bij je passen? LET’S GO!